STRADA SOCIOLOGILOR

Interviu Avocatnet cu Dragos Panainte – Colectia Business te invita sa pornesti Cu Dreptul in Afaceri

Astazi, Avocatnet, liderul cotidienelor juridice din Romania, a publicat un interviu cu Dragos Panainte, coordonatorul Colectiei Business a editurii Universul Juridic si Senior Consultant al Cabinetului de avocatura CARP.

Colectia Business te invita sa pornesti Cu Dreptul in Afaceri
10 Decembrie 2009
Avocatnet.ro


Sa coordonezi o colectie de carte nu e lucru usor. De fapt, experienta romaneasca ne indeamna sa credem ca iti trebuie vointa de fier pentru a reusi sa fii omul de legatura intre o editura, mai multi autori si publicul larg, aflat in cautarea unei carti bune. Si totusi, Dragos Panainte a reusit imposibilul. Este unul dintre oamenii care au reusit sa puna pe picioare o colectie de carte. Motiv pentru care este posibil sa avem de invatat cate ceva din incapatanarea sa.


1. Esti coordonatorul unei colectii de carte. Ce directie iti doresti sa aiba titlurile publicate sub colectia pe care o coordonezi? Prin ce sunt ele diferite de celelalte titluri pe care le-am putea gasi in rafturile unui magazin?

Intr-adevar, sunt coordonatorul Colectiei Business a editurii Universul Juridic.

Si pentru ca orice poveste de succes incepe cu ”a fost odata…”, trebuie sa spun ca ea a prins viata in urma unui studiu de piata, cand am constatat un adevar dureros si anume ca in Romania nu avem o cultura antreprenoriala, dupa cum nu avem nici modele autentice de business pe care tinerii intreprinzatori sa le preia si sa le dezvolte.

In acest context, punctul de plecare il constituia existenta unui mediu de propagare a ideilor, a know-how-ului si a exemplelor de succes pe care mediul de afaceri sa-l poata asimila in timp util. Aceasta a fost punctul de plecare al Colectiei Business.

Sloganul nostru este ”Cu dreptul in afaceri !” si exprima perfect tocmai ideea ca toti antreprenorii au nevoie de informatii de calitate pentru a reusi. Asadar, impartasirea informatiilor face parte dintr-o cultura antreprenoriala sanatoasa, iar comunicarea reduce, in acelasi timp, posibilitatea de a face greseli, de a fi dezinformat sau orice alte probleme care ar putea tine dezvoltarea business-ul pe loc.

Cu ce ne diferentiem de concurenta ? In primul rand, Colectia Business a ales 2 atribute distincte prin care brandul sau sa adauge plus valoare cartilor dedicate intreprinzatorilor romani. Primul atribut a fost lansarea unui format unic pe piata actuala: carte plus CD.

O carte cu CD reprezinta, de fapt, doua carti intr-una. Daca in cartile colectiei, intreprinzatorii romani vor gasi sfaturi utile si la obiect pentru fiecare chestiune în parte, pe CD vor gasi toate modelele de acte si contracte gata tehnoredactate, precum si toata legislatia relevanta in domeniu, la distanta doar de un singur click.

Cu alte cuvinte, Colectia Business si-a propus sa ofere, atat celor care urmeaza sa-si deschida propria afacere, cat si celor care administreaza deja o afacere (proprietari, actionari, manageri), o serie de ghiduri practice semnate de cei mai buni practicieni ai momentului: avocati, consultanti de afaceri, experti contabili, consultanti fiscali, economist, practicieni in insolventa, evaluatori, functionari publici, specialisti PR, marketeri, comunicatori, specialisti in resurse umane care sa trateze subiectele cele mai stringente ale derularii unei afaceri in Romania.

Al doilea atribut a fost dat de autorii acestor ghiduri practice.

Decat sa traducem un best-seller international, scris pentru un context socio-economic diferit de cel al Romaniei, am preferat sa promovam autori romani, care cunosc mediul de afaceri local foarte bine si care pot contribui prin expertiza lor profesionala la scrierea unor carti care sa aduca un plus de valoare intreprinzatorilor romani.

In concluzie, pot spune ca cea mai valoroasa sursa de informare pentru antreprenorii care doresc sa calce cu dreptul in afaceri este Colectia Business !


2. Cum vezi evolutia pietei de carte in ultimul an? Dar perspectivele pentru 2010?


O sa-ti raspund cu un sondaj de opinie postat pe blogul personal si care constata cu tristete ca 40 % dintre romani declarau, cu nonsalanta, ca nu mai citesc nicio carte. Din pacate, televizorul a ajuns sa domine consumul de cultura, iar pentru cei tineri si navigharea pe Internet a ajuns un sport national, fara a mai frecventa biblioteca publica si librariile.

Problema majora in ambele cazuri e ca fara o cultura generala solida, fara lectura marilor clasici, nu poti selecta si disemina corect informatiile oferite de internet si mass-media.

O vorba din popor spune ca ”Nu tot ce zboara se mananca !”. Asa stau lucrurile si cu cautarea cu Google. Iti ofera raspunsuri, dar nu stii care e corect si care e gresit. Iar in afaceri, o informatie gresita te poate costa TOTUL !

Cum a evoluat piata de carte in 2009 ? Pe o piata cu un consum de carte ce plaseaza Romania pe ultimul loc in cadrul tarilor din Uniunea Europeana – in timp ce la bere suntem in topul primelor zece tari din lume -, editurile se asteapta ca veniturile sa stagneze anul acesta, jucatorii de profil anticipand in cel mai optimist caz mentinerea ritmului de crestere.

Partea buna pentru 2010, desi sunt subiectiv, este si va ramane criza economica. Criza ii va face pe antreprenorii – cititori sa caute informatii si raspunsuri si-i va obliga sa devina din ce in ce mai selectivi si mai educati – ceea ce imi da mari sperante pentru viitorul Colectiei Business care va putea deveni astfel un far calauzitor in aceasta calatorie initiatica prin apele tulburi ale economiei romanesti.


3. De unde incepe si unde se termina activitatea coordonatorului in privinta cartilor aparute intr-o colectie de carte?

Coordonatorul unei colectii este asemenea unui maestru bucatar. Ca sa vii in fata publicului cu cele mai bune retete, ai nevoie nu de o carte de bucate, ci de ingredientele cele mai bune. Iar acestea sunt intotdeauna autorii si subiectele abordate in cartile pe care le scriu pentru antreprenori.

Cel mai important lucru in munca de coordonator este stabilirea unei relatii de apropiere cu autorul cartii, pentru ca fara o incredere reciproca in succesul proiectului editorial nu se poate face nimic. Daca la final, cititorii Colectiei Business se aleg cu un best-seller national, fiti siguri ca si coordonatorul colectiei se alege cu prietenia autorilor consiliati.


4. Cat de greu este sa construiesti o colectie de carte in Romania? Cine te-a ajutat in demersul tau? Au fost si piedici?

Daca voi ajunge sa gust din cupa succesului ca si coordonator al Colectiei Business, acest lucru se va datora, in mare parte, faptului ca de 7 ani lucrez in cadrul firmei de avocatura CARP Iasi.

Aici mi-am insusit o cultura juridica solida, aici am luat contact direct cu mediul afaceri local si international, aici s-a format personalitatea mea de business. Fara aceste lucruri, fara doar si poate, nu as fi putut oferi antreprenorilor o colectie de carte valoroasa asa cum este acum Colectia Business.

Pe de alta parte, insa, afirm cu toata convingerea ca nu construirea unei colectii de carte de business e problema majora in Romania, ci felul cum este receptata ea atat de catre publicul-tinta careia i se adreseaza, cat si de mass-media economica.

Adevarul este ca in lipsa unei clase antreprenoriale solide si bine educate, cel putin din punct de vedere al conceptelor de afaceri, Romania nu poate dezvolta un sector IMM puternic. IMM care este, de fapt, o traducere libera in limba romana a termenului de antreprenoriat, iar fara acest lucru nu vom putea cu adevarat sa ne integram in Europa, deoarece intreaga Europa este reprezentata, in mod substantial, de aceste intreprinderi mici si mijlocii antreprenoriale, ca fiind cel mai dinamic, cel mai activ si cel mai rapid in crestere sector al economiei.

Chiar si in aceste conditii, ne putem mandri cu cei 2 parteneri emblematici ai Colectiei Business, care ne ajuta sa ajungem cu adevarat la cei care au nevoie de ghidurile noastre practice.

Este vorba, in primul rand, despre parteneriatul national semnat cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei si de parteneriatul media semnat cu singurul post tv de business, Money Channel. Prin intermediul lor, speram sa convingem mediul de afaceri ca-i suntem aproape prin know-how-ul, studiile de caz si legislatia oferite prin cartile si CD-urile Colectiei Business.


5. Ce ar trebui sa stie autorii potentiali care ar dori sa fie publicati in Colectia Business? Unde te pot contacta pentru o discutie in acest sens?

In primul rand, sa-si aminteasca de cuvintele lui John F. Kennedy – nu va ganditi ce poate face Colectia Business pentru voi, ci ganditi-va ce puteti oferi antreprenorilor prin intermediul cartilor scrise in Colectia Business !

Dupa cum aminteam si anterior, decat sa traducem un best-seller international, scris pentru un context socio-economic diferit de cel al Romaniei, am preferat sa promovam autori romani, care cunosc mediul de afaceri local foarte bine si care pot contribui prin expertiza lor profesionala la scrierea unor carti care sa aduca un plus de valoare intreprinzatorilor romani.

Prin urmare, daca sunteti unul dintre acei profesionisti care ar dori sa contribuie la dezvoltarea si consolidarea culturii antreprenoriale sau cunoasteti pe ”unul din cei 15.000 de specialisti promisi de CDR🙂, nu ezitati sa ma contactati la dragos@colectiabusiness.ro.


Interviul integral, aici.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: