STRADA SOCIOLOGILOR

Un sociolog despre cum fac presa unii ziaristii…

Gasesc argumentatia lui Dan Petre, reputat sociolog si cadru didactic, absolut incantatoare ! Iar eu sunt genul de persoana greu de multumit si vanitos, pe deasupra.

Poate si pentru faptul ca ziaristii se comporta exact asa cum ii descrie el:

„In perioade profesionale si de stiri moarte, cum este cea pe care o traversam de regula “la cumpana dintre ani”, ziaristii incearca si ei sa umple pagiile ziarelor cu articole care mai de care mai “interesante”.

Si cum ma numar printre “suspectii de serviciu” de rangul II cand vine vorba de raspuns la articole de popularizare, primesc adesea solicitari de a da cateva ganduri catre oamenii normali, pentru care comunicarea inseamna in primul rand televiziune si politica. Am apasatoare banuiala ca unul dintre principalele motive pentru care mi se cere parerea in astfel se momente este doar faptul ca sunt disciplinat si raspund cu seriozitate.

Ca intotdeauna, din ceea ce trimitem catre presa se publica doar unele propozitii (mult mai putine decat scrii), care sunt de regula extrase din contextul larg si puse sa lupte in slujba pozitiei pe care jurnalistul deja a adoptat-o. Lucru care uneori ma enerveaza, pentru ca de regula sunt “pacifist” si adeptul unei pozitii “agnostico-relativiste” (de vreme ce totul este relativ si incomprehensibil, atunci toate pozitiile au aceiasi indreptatire/valoare de adevar). Iar ei imi pun intre ghilimele sentinte clare, pe care eu nu le enunt decat in gluma sau in discutii filosofice.

Mai ales cand este vorba de atat de faimosul si eluzivul “branding”, la care toata lumea se pricepe, dar pe care atat de putini il cunosc cu adevarat (eu nu ma numar printre acestia din urma, dar ma straduiesc). Dar asta este, servim industria )„.

Vivat industria !!!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Un sociolog despre cum fac presa unii ziaristii…

  1. Poate ca in perioade moarte in privinta stirilor, ziaristii se gandesc la analize si de aceea apeleaza la Dan Petre, pentru ca este un specialist foarte bun, chiar cel mai bun. Sfarsitul de an inseamna evaluari si asta inseamna ca trebuie sa recurgi la oameni competenti. In cazul in care ziaristul nu are inca experienta necesara pentru a face o evaluare singur! Dan Petre nu este nicidecum suspect de serviciu de rangul II pentru presa care cauta informatie consistenta mai mult decat vedetisme.

  2. Tocmai asta si este ideea postului…sa fie incurajati ziaristii sa apeleze la specialisti atunci cand vor sa faca un material „beton”…
    Fie el si despre Marketingul comercial imbraca roba…
    http://www.sfin.ro/articol_10917/marketingul_comercial_imbraca_roba.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: